Hvordan man slår Ebay tilbudsgivere til langsigtet kunder.

Når en person har købt noget fra dig på eBay, har du pludselig alle slags oplysninger på dem. I markedsføring vilkår, er disse oplysninger guldstøv. Hvis nogen er købt fra dig en gang før, så chancerne er der på et tidspunkt i fremtiden, de ønsker at købe en lignende vare, og du kan drage fordel af dette til at markedsføre dem direkte.

Den enkleste form for direkte markedsføring er e-mail nyhedsbrev – og det er en, der er stadig underligt underudnyttede på eBay. Blot Spørg folk der købe fra dig, hvis de gerne vil blive tilføjet til din postliste, og derefter sende dem en månedlig opdatering på din nye elementer. Du bør også omfatte visse oplysninger, du tror kunne være nyttigt for dem, at give e-mail mere værdi.

For eksempel, er her et nyhedsbrev, kan du skrive, hvis du var at sælge dvd’er.

“Her er datoerne for denne måneds nye DVD udgivelser:

[liste over udgivelsesdatoer]. Hvis du ønsker at forudbestille noget på denne liste, bare Klik her [din hjemmeside/email] og lad os vide.

I mellemtiden har vi fået nogle gode tilbud til dig denne måned! [links til dine bedste ebay auktioner]

Du modtager denne e-mail, fordi du tilmeldte dig mit nyhedsbrev hvor du købt en vare fra mig på eBay. At afmelde, hit svar og skriv ‘Fjern’.”

Er ikke så simpelt? Så længe du kan huske at gøre det en gang om måneden, vil folk komme til at lide dine oplysninger, og måske tage et kig på nogle af de ting, du tilbyder.

Det handler om opbygning af et kundeforhold, og gør kunden føler som om du giver dem nogle oplysninger, de ellers ikke ville have. Gøre din e-mail en nyttig service til dem, om de køber noget fra det eller ej.

Husk, at det ikke er et nyhedsbrev uden nyheder, og sende de bedste ting, du kan tænke på: du kan endda prøve at skrive en artikel eller to. Tænk på det som en gratis gave til dine kunder: gave af nyttige oplysninger. Bortset fra alt andet er det ganske sjovt at have dit eget nyhedsbrev.

Hvis du sælger varer, at en sælger er tilbøjelige til at bruge mere end en af, ligesom Autodele kan for eksempel, så du selv prøve meget målrettede e-mails som denne.

“Jeg sender dig denne e-mail fordi du købte en [elementnavn] fra mig et stykke tid siden-jeg håber du var tilfreds med den. Dette er blot for at lade dig vide, at hvis du nogensinde har brug for en anden [emne], er jeg i øjeblikket laver specielle tilbud på dem. [link] “.

Du vil sandsynligvis ønsker at automatisere dette, dog, som det kunne hurtigt blive kedeligt at gøre det manuelt.

Selvfølgelig, der bringer os videre til vores næste emne: eBay butikker. eBay butikker tilbyder dig en nemmere måde at sælge dine varer end at skulle opremse dem hver gang på eBay, og de har indbyggede faciliteter til målrettet direkte markedsføring. Du kan læse alt om det i den næste e-mail.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *