Chartret fly

Charterfly er et alternativ til kommercielle flyvninger. I 1987 åbnede den civile luftfart bestyrelsen chartre for offentligheden og tilladt en hel del fleksibilitet og konkurrenceevne. Nogen kan flyve en offentlige charter. Det er ikke begrænset til en individuel; grupper kan også charterflyvninger.

Du kan flyve chartre i en by og vende tilbage fra et andet sted. Enkeltbilletter, kendt i chartret-industrien lingo som “halv roundtrips” (en måde), kan købes. Chartre kan lande på over 5.300 lufthavne i USA, mens kommercielle luftfartsselskaber er begrænset til 560 lufthavne med landing strimler længe nok til at støtte dem. Derfor kan charter flyselskaber få dig tættere til din endelige destination end kommercielle luftfartsselskaber.

I charterflyvninger handler du direkte med engros rejsearrangørerne, der fungerer som kerneobjekter, i modsætning til rutefly. Til gengæld chartre rejsearrangørerne hele fly eller segmenter af fly fra flyselskaber til at flyve bestemte ruter på bestemte tidspunkter. De sætter prisen og sælge billetter enten gennem deres egne detailforretninger, gennem rejsebureauer eller gennem rabat forhandlere.

Prisen er en største fordel af charterfly. Selv om billetpriserne svinger betydeligt afhængigt af årstiderne, koster de fra $50-$200 mindre end det laveste tur/retur udflugt billetpris på en planlagt flyselskab. På grundlag af ændringer i rejse billetpriser chartret dias lav på off dage og højere i weekenden.

Større rejsearrangører med mange flyrejser til forskellige steder sælger halv kørsler, der tillader dig at flyve til en destination og vende tilbage fra en anden. To halve kørsler koster kun lidt mere end en “hele” tur/retur. Andre store operatører give endda nogle fleksibilitet til at ændre din tur-retur, selv om denne rettighed ikke kan tælles på på alle charter. Chartre giver ofte de kun nonstop eller direkte service udlandet fra indre byer.

En af de vigtigste ulemper ved chartre er, at de ikke går overalt. Mens mange charterfly tage ud for Europa eller Sydøstasien, er få tilgængelig for lande, hvis

regeringerne har protektionistiske politikker mod nationale eller statsejede luftfartsselskaber. Derfor fås få chartre til Fjernøsten. For det andet, chartre har begrænset og ufleksibel tidsplaner. Rejsearrangører arrangere back-to-back flyrejser, fly flyve ind, for eksempel Los Angeles, lørdag morgen og afgår lørdag aften. Du kan holde et vilkårligt antal uger, men du kan ikke flyve i ugen eller på enhver anden dag.

Charter passagerer skal betale for charter flight uger eller måske måneder i forvejen. Rejsearrangører vil sælge pladser indtil sidste øjeblik, men i praksis mest ønskværdige datoerne fylde tidligt. Passagerer, der ændre eller annullere deres rejseplaner er også væsentlige sanktioner.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *